Event

Møns Klint
Adventure Race 2018

Møns Klint Adventure Race 2018

IGEN I 2018 AFHOLDER VI MØNS KLINT ADVENTURE RACE. LØRDAG DEN 2. juni 2018 BLÆNDER VI OP FOR 8. UDGAVE OG I KAN GLÆDE JER TIL STORE UDFORDRINGER I FANTASTISK NATUR!

På denne side kan I finde alt info om årets løb. Nedenfor findes alt praktisk infomation for deltagere.

Møns Klint Adventure har altid haft som motto, at løbet skal vise det bedste fra egen baghave og det har vi prøvet at fange i nedenstående film fra 2015. Hvad I ser i videoen, er hvad I selv skal ud og opleve; den dramatiske klint, den stenede strand, det turkisblå vand og den kuperede Klinteskov!

I kan få seneste nyt om løbet ved at følge løbets facebookside. Her kan I se opdateringer om ruten, billeder fra tidligere år og måske få et fif eller to om årets bane.

 

FØLG MØNS KLINT ADVENTURE RACE PÅ FACEBOOK

Løbet er en del af DANISH ADVENTURE RACE CUP

Tilmeld dit hold HER

Se startlisten HER

Tilmeldingen foregår igennem Dansk Adventure Race Union.

Priser pr. hold:

Før 1/4-2018:
Challenge: 1400,-
Junior: 950,-


Efter 1/4-2018:
Challenge: 1800,-
Junior: 1250,-

MAX. 60 PLADSER.

 

Praktisk information

Dato: Lørdag d. 2. juni 2018

Sted: GeoCenter Møns Klint, Stengårdsvej 8, 4791 Borre

Indskrivning: Kl. 8.15-9.15

Obligatorisk infomøde for alle hold: 9.20 

Start: Kl. 10.00

Seneste målgang: 19.00

Holdstørrelse: 2-3 personer. Man bestemmer selv om man vil være 2 eller 3 på holdet. Herre og mix-række. (Såfremt der er min. 5 damehold oprettes en seperat damerække).

Forventet vindertid: 5-6 timer

Overnatning:
Skulle i have brug for at overnatte fra fredag til lørdag kan det ske på Camping Møns Klint, som almindelige campinggæster.

Udstyr:
Listen nedenfor er ikke en komplet liste. Men derimod en liste, som udelukkende er lavet udfra, hvad man skal have med i forhold til sikkerhed og for at kunne gennemføre løbet.

Pr. hold:

Følgende skal medbringes under hele løbet:
1 mobiltelefon med nummer til løbsledelsen indkodet (pakket MEGET vandtæt).
1 førstehjælpskit - minimum et kompresbind, forbinding og et survival blanket (alu).
1 kompas
2 penne som kan skrive på plast

Følgende skal kun medbringe de relevante etaper:
Lappegrej, cykelpumpe og cykelværktøj.
Mad og drikke til undervejs - Der vil være væske ved skiftezonen.
Rygsække til transport af udstyr
1 cykelhjelm per deltager
Løbesko
1 mountainbike per deltager + evt. cykelsko
1 svømmevest/redningsvest per deltager. Selvopustelig vest er ikke tilladt.

Kort er trykt på vandfast papir. Roadbook er trykt på A4 på almindeligt papir. Holdet skal selv sørge for at holde roadbooken tør!

Præmieoverrækkelse: Ca. 1 time efter at det vindende hold er kommet i mål.

Løbets opbygning:
Løbet starter med en eller flere fælles etaper. Herefter kommer holdene til stjernecentrum, hvor man selv vælger mellem en række etape. Den eller de sidste etaper til mål er fælles for alle så der kan køres race til målstregen.

Cut off:
Der vil ikke være cut-off undervejs, men alle hold skal være i mål kl. 19.00. Hvis ikke det er muligt for et hold at nå alle ben, må holdet skære noget af ruten og vil bliver placeret efter alle gennemførende hold i resultatlisten.

Regler og obligatorisk udstyr:
Holdene er selv ansvarlige for at orientere sig om regelsættet og obligatorisk udstyr på løbets hjemmeside.

Svømning: Alle deltagere skal kunne svømme min 300 meter i åbent hav.

Kano/kajak: En eventuel kano/kajaketape foregår kystnært. Der vil ikke være kryds i åbent vand. Deltagere bør være bekendt med makkerredning. Der vil være instruktør tilstede. Instruktøren tager en evt. beslutning om at aflyse etapen ved dårlige vejrforhold.

Vand: Der er vand i skiftezonen.

U21: Ruten vil i store træk følge challengeruten, men det vil blive pillet enkelte elementer og poster ud.


Ansvar:
Alle deltager på egen risiko og skal selv på hver aktivitet vurdere sikkerheden. Alle skal inden deltagelse underskrive ansvarserklæring. Ønsker personer under 18 år at deltage i juniorrækken forudsætter det at forældrene inden løbet underskriver ansvarserklæringen. Det er til enhver tid løbsledelsen der træffer afgørelse om et hold kan deltage eller ej. Er I i tvivl? Så ring til Anders på 22665226.

Deltagelse sker på eget ansvar og for egen fornøjelses skyld. Sektioner af banen kan aflyses/ændres/indstilles pga. vejrforhold. Men husk: I er adventureracere og er ude i rå natur på egen hånd - I er selv ansvarlige for jeres egen og jeres holdkammeraters sikkerhed. Det er en del af at være adventureracer.

 

REGLER OPDATERES INDEN LØBET!

Nedenfor findes sidste års regelsæt.

Download regelsættet HER

 

Kontakt:
Løbsleder Anders Andreasen på ata@moensklint.dk eller 22665226